dnes je 5.2.2025

Input:

111/1998 Sb., Zákon o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění účinném k 18.4.2004

č. 111/1998 Sb., Zákon o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění účinném k 18.4.2004
ZÁKON
ze dne 22. dubna 1998
o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů
(zákon o vysokých školách)
Ve znění:
Předpis č.
K datu
Poznámka
147/2001 Sb.
(k 1.7.2001)
mění 14 novelizačních bodů
362/2003 Sb.
(k 1.1.2005)
v § 94 nové znění odst. 2, ruší část čtrnáctou
96/2004 Sb.
(k 1.4.2004)
v § 87 doplňuje písm. s)
121/2004 Sb.
(k 18.4.2004)
v § 46 odst. 4 vkládá písm. d), mění § 58 odst. 5
v § 87 doplňuje písm. s) - již doplněné (!) předch. novelou
nová přechodná ustanovení
 
Předpis:
K datu:
Poznámka:
čá. 100/1998/2 Sb.
 
tisková oprava
210/2000 Sb.
(k 1.9.2000)
mění pouze přílohu č. 1
147/2001 Sb.
(k 1.7.2001)
mění 14 novelizačních bodů
362/2003 Sb.
(k 1.1.2006)
v § 94 nové znění odstavce 2, ruší část čtrnáctou
96/2004 Sb.
(k 1.4.2004)
v § 87 doplňuje písm. s)
121/2004 Sb.
(k 18.4.2004)
v § 46 odst. 4 vkládá písm. d), mění § 58 odst. 5
v § 87 doplňuje písm. s) - již doplněné (!) předch. novelou
nová přechodná ustanovení
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
ČÁST PRVNÍ
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
§ 1
Úvodní ustanovení
Vysoké školy jako nejvyšší článek vzdělávací soustavy jsou vrcholnými centry vzdělanosti, nezávislého poznání a tvůrčí činnosti a mají klíčovou úlohu ve vědeckém, kulturním, sociálním a ekonomickém rozvoji společnosti tím, že:
a)  uchovávají a rozhojňují dosažené poznání a podle svého typu a zaměření pěstují činnost vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost,
b)  umožňují v souladu s demokratickými principy přístup k vysokoškolskému vzdělání, získání odpovídající profesní kvalifikace a přípravu pro výzkumnou práci a další náročné odborné činnosti,
c)  poskytují další formy vzdělávání a umožňují získávat, rozšiřovat, prohlubovat nebo obnovovat znalosti z různých oblastí poznání a kultury a podílejí se tak na celoživotním vzdělávání,
d)  hrají aktivní roli ve veřejné diskusi o společenských a etických otázkách, při pěstování kulturní rozmanitosti a vzájemného porozumění, při utváření občanské společnosti a přípravě mladých lidí pro život v ní,
e)  přispívají k rozvoji na národní a regionální úrovni a spolupracují s různými stupni státní správy a samosprávy, s podnikovou a kulturní sférou,
f)  rozvíjejí mezinárodní a zvláště evropskou spolupráci jako podstatný rozměr svých činností, podporují společné projekty s obdobnými institucemi v zahraničí, vzájemné uznávání studia a diplomů, výměnu akademických pracovníků a studentů.
§ 2
(1)  Vysoká škola uskutečňuje akreditované studijní programy a programy celoživotního vzdělávání. Typ vysokoškolské vzdělávací činnosti je určen typem uskutečňovaných akreditovaných studijních programů. Typy studijních programů jsou bakalářský, magisterský a doktorský.
(2)  Vysoká škola je právnickou osobou.
(3)  Vysoká škola je univerzitní nebo neuniverzitní.
(4)  Vysoká škola univerzitní může uskutečňovat všechny typy studijních programů a v souvislosti s tím vědeckou a výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost.
(5)  Vysoká škola neuniverzitní uskutečňuje bakalářské studijní programy a může též uskutečňovat magisterské studijní programy a v souvislosti s tím výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost. Vysoká škola neuniverzitní se nečlení na fakulty.
(6)  Typ vysoké školy je uveden v jejím statutu a musí být v souladu se stanoviskem Akreditační komise.
(7)  Vysoká škola je veřejná, soukromá nebo
Nahrávám...
Nahrávám...